Friday, April 21, 2006

Medelalders/middleaged

Nu ar jag officiellt medelalders! I dag spenderade jag over en timma i ett tradgardscenter alldeles sjalv och gick runt och kollade pa olika vaxter och funderade pa om det fanns nagonting som kan trivas i lerjord av var kaliber. En timma!!!! Och jag tyckte inte ens det var trakigt. For att gora det hela annu varre kan jag meddela att jag inte kopte nagot. Iallafall inte nan vaxt. Bara enzymer till komposten och koppar tejp som ska avskracka sniglar. Herregud.
I'm officially middleaged now! Today I spent over an hour in a gardencentre looking at plants and trying to figure out what might grow in our clay soil. And I wasn't even bored. To make the whole thing even worse I ended up bying nothing, which took quite a lot of self control. Well, I did buy something, but no plants. Enzymes for the compost to hopefully help it on its way and copper tape to scare slugs off. Oh dear.

No comments: