Sunday, May 07, 2006

Painting/Malning

Idag var en valdigt produktiv tradgards dag. Jag har malat fruktladorna som vi slapade hem fran Borough Market forra helgen (tack for hjalpen E o B!). Sa nu ar de vita och fina! Dar star mina sma paprika vaxter som har stannar lite i vaxten, och sa har jag satt lite klatter krasse idag som jag tanker satta utanfor tradgarden sa de kan klattra upp pa andra sidan planket.
Very producitve garden day today! I've painted the fruit boxes we brought home from Borough Market last weekend so they're nice and white now. My little pepper plants and some of the tomato plans lives in there.

Jag fick plantera om tva av tomatplantorna i en storre kruka for de borjar bli lite stora nu. Fasen vilka grona fingrar jag har!

Two of the tomato plants have grown so much I had to re-pot them into a big pot. I'm feeling very green fingered!

Rich malade skjulet och delar av planket som behovde lite mer farg. Kolla in mini rhododendron till vanster i den lilla tre-busks rabatten. Den tok blommar!

Rich painted the shed and parts of the fence that needed a bit more colour. Check out the mini rhododendron to the left of the three shrub bed. It's flowering like mad at the moment!

Vi har kopt tva kaprifoler som ska klattra upp for husvaggen vid altanen. Ska bara hitta nagra stora, snygga krukor forst. Och en Philadelphus buske som jag inte har bestamt plats for an. Jag ar helt besatt av plantor som luktar! Philadelphus kallas for "latsas apelsin" pa engelska och ska lukta jattegott. Och kaprifolerna ar ocksa stark doftande. Jag far nog se till att ladda upp med antishistamin tabletter att erbjuda gaster....

We've bought two honeysuckles and one Philadelphus shrub this weekend. The HS are going on the decking, hopefully climbing up the housewall. All those plants are strongly scented so I better start stocking some antihistamins to offer guests - our garden is gonna be smelly! Nice smellinghopefully...

No comments: